Thursday, March 26, 2009

Al-Fatihah...






2minggu lepas aku dikejutkan ngan panggilan tel dari mak aku yg menangis. aku duk kat umah sewa wat assgnmt time tu. Terkesima aku bile dengar pak sedara aku dah meninggal..
Sedih, meninggal kerana accident superbike. Paling menyayat hati satu2 nye anak lelaki yg berumur 12 thn yg membonceng turut same meninggalkan ibu dan kakak2 nye.
Kejadian berlaku pade pukul 3ptg, kat satu selekoh bahaya di Paka Trengganu. Arwah dalam perjalanan blk dari konvoi.
Akibat dari luar kawalan, arwah dan anak lelakinye terpelanting dr motor n terus menghentam tiang elektrik. Helmet yg boleh menahan impak seberat 2 tan retak 2. tulang rib, fibia n tibula patah. internal bleeding yg terok dalam otak.
jenazah disemadikan di melaka n diuruskan di rumah aku. sedih tak terkate, selama ni die yg byk encourage aku untuk amek course aeronautic n futher oversea. Kejap je sume ni terjadi.

Arwah seorg bekas pilot meninggalkan 4 anak perempuan dan seorg balu..

Sedih sgt disaat ayah aku merangkap abg arwah membuka kain kapan untuk tgk muke adiknye sendiri. aku takleh byg kalo aku ditempat yg same. Ya ALLAH.. kau cucuri rahmat ke atas kedua2 jenazah.. Aamiiiiiin...

1 comment:

zarf_iera said...

deepest sympathy from all of us..al fatihah~~